Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. (z późn. zm.) w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach pachołki to urządzenia wykorzystywane m.in. do zabezpieczenia robót prowadzonych w pasie drogowym. Wygrodzenia stosuje się również do wyznaczania toru jazdy pojazdów, wydzielenia świeżo malowanych linii. Na autostradach i drogach ekspresowych należy umieścić pachołki drogowe o wysokości minimalnej 75 cm.

Wygrodzenie i oznakowanie stref

Pachołki drogowe umożliwiają prawidłowe oznakowanie i zabezpieczenie miejsc prowadzenia prac naprawczych, konserwacyjnych. Mniejsze modele ustawiane są w granicach stanowisk postojowych, na parkingach, w strefach dostaw. Większe pachołki (wys. 75 cm i 100 cm) wykorzystuje się wraz z łańcuchem z tworzywa sztucznego oraz z głowicami z taśmą.

Parametry techniczne i zastosowanie - pachołki drogowe

Pachołki PD oraz MPL wyróżnia masywna, gumowa podstawa, która gwarantuje odpowiednią stabilność na nierównym podłożu. Produkty są odporne na wahania temperatur, promieniowanie UV. Wyposażone zostały w pasy taśmy odblaskowej. Niższe pachołki wykonano z jednolitego materiału. W ofercie przeważają modele pomarańczowe lub czerwone. Nowością są pachołki żółto-czarne (czarna podstawa oraz żółte pasy).

Pachołki drogowe, pachołki z taśmą

Pachołki stosuje się również z głowicami taśmowymi lub z łańcuchem z tworzywa sztucznego. Dostępne są głowice angielskiej marki Skipper oraz Tensacone z taśmą biało-czerwoną, żółto-czarną. Kasetkę należy nałożyć na górną część pachołka, można ją przytwierdzić do ścianek przy pomocy elementów montażowych. Taśmy wygrodzeniowe ułatwiają szybkie wyznaczenie stref. 4 pachołki z kasetkami mogą zabezpieczyć obszar o łącznej powierzchni ok. 80 m². Głowica Skipper posiada taśmę o długości 9 m. Zestawy znajdują zastosowanie m.in. w zakładach przemysłowych, na terenie parkingów, w strefach logistycznych oraz na płycie lotniska.

W Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. (z późn. zm.) w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów (...) widnieje informacja o zaleceniach dot. zamocowania świateł ostrzegawczych na pachołkach drogowych. Lampki LED można umieścić dodatkowo na kasetkach Skipper.

Zastosowanie:
- wyznaczenie miejsc prowadzenia prac naprawczych, konserwacyjnych,
- oznakowanie robót drogowych, wykopów,
- wydzielenie stanowisk postojowych, stref wyłączonych z użytkowania,
- produkty pełnią również funkcję pachołków treningowych,
- wygrodzenie punktowe oraz ciągłe (pachołki z taśmą, z łańcuchem).


Pachołki drogowe, pachołki parkingowe

Łatwe i szybkie oznakowanie miejsc

Pachołki drogowe niskie wykorzystuje się m.in. na terenie parkingów, na placu manewrowym. Produkty pełnią funkcję pachołków treningowych. Najpopularniejsze modele: pachołek drogowy SCV 50 cm oraz o wysokości 30 cm. Wygrodzenia są łatwe w przechowywaniu, można je sztaplować, piętrować. Pachołki odblaskowe zajmują wówczas niewielką powierzchnię.

Pachołki pozwalają w szybki sposób oznaczyć i wydzielić obszary o ograniczonym dostępie, miejsca postojowe i strefy dostaw. Chcąc tymczasowo zabezpieczyć, wygrodzić stanowiska parkingowe, stosuje się pachołek zakaz postoju.

Produkty sprawdzą się również jako wygrodzenia ciągłe, z powodzeniem zestawiane są z łańcuchem z tworzywa sztucznego. Na stożku, w górnej części umieszcza się nasadkę lub pierścień z uchwytami. Dodatkowe zaczepy nie wymagają trwałego montażu do ścianek pachołków.